my imam my everything

my imam my everything
lead me to jannah love

Tuesday, March 21, 2017

Anis yang dulu dan Anis yg sekarang.

Tahun ni 2017. untuk bebudak yg lahir 90's mcm aku nih we are not kids anymore . Kebanyakan nya dah pun berkahwin , ada yang dah ada anak , ada yg dah start master ,dah start career  n were doing well . well as for me , yup aku dah kawen . weh lame giler aku tak blog. n dah a lot of things pun yang aku lalui. 

lepas aku habis degree ari tuh, tak sempat convo pun masa aku keje coffee bean kat area rumah tu alhamdulilah one day aku dpat interview keje  dekat brunei . well brunei sounds great for me , currency dia triple dari gaji malaysia, aman . sultan nya baik hensem kaye, by the way masa degree sem 6 aku pernah keje kt brunei 10 hari under uitm , keje kt istana sempena wedding anak dia. Uitm hanta buat part time . as housekeeper je pun. itu pun istana yang accomodate tetamu sultan je. to be specific aku handle gabenor saudi arabia. well kalau nak cerita pengalaman keje tu tak cukup sehari aku taip kat sini. insyallah beboring nanti aku citerlah.

so nk  d pendekan cerita aku tak takut lah nk dtg brunei for the second time sebb aku dah penah lepak sini 10 hari kan. cewah. hhehe kebetulan kakak mak uda ada stay brunei yang bg aku boleh la untuk aku tumpang 2 3 hari sebelum dpt hostel kat Sugar Bun company tu. but korang jgn ckp ahh senang la ada sedara situ. byngkan saudara jauh yg aku tak penah jumpe walau sekli .oh my. im so brave. beli tiket one way. interview belum tentu lulus. aku dah prepare resume bebanyak. mana tau kalau company sugar bun ni tak lepas aku ingt nk ejas keje lain la. auntie annes brunei ke. coffee bean brunei ke. tp alhamdulilah allah mudahkan, walaupun at first sgt mencabar. ye lah ada masa kita mesti sedih dengan tohmahan. but is okay. jgn risau Allah kan ada. 


well aku dengan jaya nya dapat kerja situ as Supervisor n pegwai halal lah kat restaurant tu. 
with the staff

time ni baru lepas tunang. tunang 2 bulan je pastu kawen

ni dengan ana marie si filipino aka bff . 


so dekat setahun jugak lah aku kerja situ sebelum di lamar abg. it was fun. keje sana mmg best. cuma awal2 perkahwinan tuh abang anas selalu sakit. so aku kerja pun asyik duk teringat dia. so we decide aku berhenti keje jaga makan pakai minum dia je lah, kesihatan diet dia. alhamdulilah abang doing so well right now. sampai aku pulak boring tak de keje. hehe 

is not easy to get married. especially bila kau bukan orang brunei. n suami aku bukan malaysian. banyak gile documentation. imegresen interview. surat menyurat. n aku sgt2 menghargai perkahwinan ni.so.  please kalau dugaan sikit2 tu tak payah la nk pk cerai. susah tau nk kawen ni. hehe 

betunang 2 bulan je sebelum nikah pada 19 march 2016

selamat nikah on 29 may2016

masa ni majlis berbedak pakaian brunei

majlis persandingan kami yg buat kat brunei je pada 31 may 2016

so  basically im just a happy housewives. hari2 cume pikir abg nk g keje pakai bju ape. nk masak ape. n buat abg happy je la. Anak ? belum ada rezki lagi. Allah sebaik2 perancang dia tau la bila nk bg. aku berserah dan redha.  so yup. ni lah anis yang sekarang. tp bukan nak kata ape lah kan . dah kawen ni ramai pulak yang kate ahkak ni makin meletop. haha betul tak fuad? hehheheheeh stalk la tuh. 


by the way tujuan aku nk aktif blog ni balik. ye lah dah la jauh hidup merantau. haha kalau tak hupdate terputus hubungan semua . n lg satu aku harap bila aku tak de nanti. ada lah somethin untuk suami ke anak2 aku ke. saudara mara aku bace . hehe lgpun dri hari ke hari aku rasa nk share benda yang  bermanfaat kat sini lepas ni. 


aku tak kurus lagi. still gemuk. haha tp tak segemuk dulu time nk kawen. giler kau , time nk kawen tu semua happy. macm mane nk diet. makan je. abang anas pulak ckp je nk makan mana. but then awal tahun hari tu aku ada masuk jum kurus brunei taw. best ......best sgt. so ada la turun 9 kg cm tuh. harap2 istiqamah lah yer. nnti aku nk tulis lah satu entry ckp pasal jum kurus program je. 



thanks ye buat semua yg sudi bace my little world nih. keep in touched. love ya assalamualaikum. babai.

 







No comments:

Post a Comment