my imam my everything

my imam my everything
lead me to jannah love

Monday, December 17, 2018

AAA haha org msia tak reti order Sate.

"Semua nya $43 ". dalam hati aku. weh mahai giler. kalau duit malaysia rm120 tau dak. aku order 10 ayam, 10 daging,10 urat,10 kulit nasi impit $3. 

"kak, secucuk berapa $1 ke. "tanya aku dengan muka habis bingung dah tu sambil bawa keluar note $100brunei.. aku bajet dinner ni $10je. dah la sebelum tu dah kena sound dah. " Err bukan nasi impit dik, ketupat daun" sambil tersenyum dengar loghat malaysia aku. hello. aku penah duk kajang tau . selama ni makan ngan sate same je panggil ape pun kalau dah nasi petak kena himpit tu. and and mak aku ajar abah aku nye style dulu lau makan sate order by cucuk lah. makan 6 orng 30 ayam 20 daging 20 kambing. haa cam tuh. 


"dik order 10 cucuk ke? bukan 10 ringgit? laaaa mesti orang bakar tu buat 10 ringgit punya cucuk ni." maksudnya 160 cucuk lah dah bakar nih. peluh mula memercik kat dahi aku. terdengar bunyi azan magrib dari masjid tempat aku nikah dua tahun lepas. Adoi anissss macamana lah boleh silap order ni. Ni semua abg lah ni. dia pakai baju buruk tanak turun kereta order. Aku yang order salah la pulek. doi camne ni. dah la muka mamat yang bakar tu cm marah2 . hempas pen. cakap tak pandang aku pandang sate je. ke dia marah sebb aku order banyk? ke awek dia tak contct dia ?ke dia ada personal problem kt kampung dia.. 

" err kak  boleh tolong cakap dengan abg tu saya salah order.. minta maaaf kak... cara saya order lain kalau kat malaysia. " ... 

"lain kali kalau nk order dik pakai ringgit ya. semua nya $13 ".. terang akak tu sambil tersenyum sinis lepas dia explain kat abng luar tu. semua pekerja tu indonesian hokeh. sama je macam aku ni orng malaysia bukan orng brunei. 

" dik bukan orang brunei ?''.. 

"tak kak, saya orng Pulau Pinang, " 

" oo Malaysia..." 



Adui  malunye aku weh. Asal bende ni kena jadi kat aku hari ni. Tu lah nak sangat makan sate kan. hmmm berpeluh aku tggu sementara sate nak siap tu, dengan penuh rasa bersalah nya sebb aku tgk sate ayam dengan sate daging yang dia da siap masak bnyak dia longgok letak tepi. banyak giler weh. dalam hati aku doa harap2 mlm ni ramai yang order sate dan kasi habis lah yg da siap masak tu. ya allah.. bantulahh... 


"minta maaf ya dik.",.. aku pandang mata budak tuh. 

" eh nda papa ka ... okay tu" sambil  ternyum. fuh lega aku lepas dia senyum tu. Benda ni mmg aku cerita kat abg masuk je kete. Dia pulak mmg da pesan awal2 jangan order bnyak sgt yang karang tak habis. 


" i mmg dah plan dah kalau terpakse beli $43 tuh bawa g rumah lambak je lah kenduri sate. "

"kalau abg , abg tak yang. Abg whatsapp orng 'siapa nk beli sateeeeeeee' jual mur mur " hahahahaha sambil dia gelak kat aku sepanjang jalan. haa boleh la pasni u cerita lah kat blog ... aaa org malaysia tak reti order sate"...


cinabeng dia gelak kat aku. hahahahahahahahahahahaha 
sate oh sate. hah nk sgt mkan kan. ha amik. k byeeeeee


1 comment:

  1. Hahahhaha! Kalau jiha pg sna pastu order, lg teruk la kejadian sate tu��

    ReplyDelete