my imam my everything

my imam my everything
lead me to jannah love

Monday, December 20, 2010

ANIS troMBONIST!!!

hmmm..lau putar2 balik 6 bulan yang lalu...lau sesaper yang sebut TROMBONE  tu aper pun aku tak tawu....apetah lagi..masa mule2 pegang trombone dulu tuh..terkial2 jugak aku nak tiup sampai bunyi.. ada satu malam..aku putus asa kos nak wat ascending note pun aku tak leyh....ingat lagi muker imran (sifu trombone )aku kata aku kena practice lg... sejarah nyer.....aku masuk brassband mmg sebab aku nak something...belajar muzik..aku suker..ingat lagi..trombone tuh instument yang abg epul pilihkan untuk aku.ingat lagi dialog dier..."hah!konpem awak tiup trombone pas ni,awak bleyh tiup."...sengih jer  lah aku time tuh..pastu....kena datang training malam2...lau nak ikut kan aku jer yang duk DUYUNG b..yang lain mostly banyak duk perhentian...aku gagah kan ajer...biler dah bleyh main note lagu puspa cikit2 aku semangat...tapi masa tuh..bile man ..alan ngan imran sebuk practice note solo trombone puspa..aku terkial2 sebab laju pergerakan nyer...aku patah semangat sikit..sebab aku jer pompuan main trombone..man..imran..alan senang jer get long..memuler aku ingat diorang tuh tak suker aku,...sebab aku ni kan cam slow jer nak catch up..tak nak bercakap lansung ngan aku,...imran jer manyak tolong..lagi pun dier satu ngan aku..n kitorang bleyh kata selalu gak bersembang time kelas kitchen malam khamis..kena pulak wat persembahan dinner food service pun imran terlibat.aku agak respek lah kat imran biler die wat somethin die komited,kemas.bab menolong kawan ni mmg die tak berkire.,easy going giller.mmg no wonder lah biler imran dah penah jadi drum major.aku sokong jer lau part 3 nanti die lak jd drum major.ok dah jauh menyimpang nih,.
then....first show dak brass aku tak join...sebab aku risau aku tak der  baju size aku..aku tak nak kecewa..biler aku dah penat2 datg berlatih tp aku tak leyh wat show..so aku sia2kan peluang show malam DPA macam tuh jer...masa tuh aku terasa jauh cikit dari dak2 brass sebab aku tak join.jeles tgk diorang angkut uniform band yang smart tuh.pastuh aku terus nekad...aku kena rapat balik ngan band.lagippun aku dah separuh jalan.tgk2 abg epul listkan nama aku untuk join latihan intensif brassband..seronok sangat,.walaupun masa tuh aku baru sembuh sakit telinger...walaupun aku terpaksa korbankan latihan debat seminggu kat uitm shah alam...aku tak kisah demi band.aku rasa band lagi penting sebab ni koko aku,abg epul pun dah banyak tolong ajar note untuk jwab final paper brassband.walaupun dapat B+..ok lah tuh..membantu lah jugak untuk aku dapat anugerah dekan first sem ni.....
then ..dengan perasaan bercampur baur,.aku sampai dungun tgah hari tuh.everything tak start lagi .for the first 3 hours.boring giller duk bilik sensorang,nak  nangis pun ada.well...tak yah citer lah pasal tuh.
AHAA..dapat sAtu bilik ngan fini..miza..husna..kak mira ngan kak aida...best sangat..akrab betul..cuci baju sesamer..kongsi2 duit..beli biskut ..100 plus..n abg epul layan section dier mmg tip top lah!best,!

banyak gak r pengisian kem ni..ada jogging..kawad..riadah..n paling aku suker blaja lagu lah.....dalam kelas..ada air cond...sian percussion..diorg practice ngah panas...tough cikit...n yang paling aku tak suker jogging lah..sebab aku selalu lemah.ketinggalan.tak der stamina cam diorang.n yang paling tteruk ari tuh biler aku lari tak stop sampai kelas...lg2 aku lead kat depan /..takkan nak mengalah..tgk2 depan kelas..dada aku tak tentu dah...terduduk pengsan aku kat situ..fini ngan miza tolong aku..DM..kak jue..cikgu suhaimi...terharu gak biler ada orang care...
k dah.banyak r gak lGU yang aku dapat blaja....tgk note pun dah improve cikit2....
1.hormat uitm..simple jer lagu nih.tp selalu terkeliru intro die ngan when the saint.
2.NEgaraku..hoho best !sebab rasa cam main orkesta dalam tb 1 tu..haha
3.when the saint.senior kata lagu marching.
4.lenggang kankung.best.senang nak gerak2 n cepat tangkap.
5.wawasan setia pelajar..bg trombone senang jer (cak cak cak)jer tp cian kat klerinet..sebab cam susah,so tak habis blaja lagu tuh,
6.hamidah.first time dengar lagu nih.kalau tak blaja lagu ni tak der makne nye aku nak tawu lagu yang dah ada B4 aku lahir nih.
7.ode to joy.(haha lagu feveret abg epul)padahal abg epul cukup tanak kitorang main lagu nih.,hakhak.kata nyer cam bebudak tadika jer...
8.puspa.senang jer,sebab dah penah practice.part solo tuh pun aku dah mahir.,best2!
9.bertemu dan berpisah..sedih bile main dgn penuh perasaan.\
10.NOBODY-wonder girls.lagu pling best untuk show.beat120.laju dan best sangat.thanks 4 abg epul n the gengs!
mmg sweet memori biler dah lalui sama2 ngan diorang..geng trombonist pun aku dah bleyh ngam,,saling membantu....

overall aku rasa betuah sebab dapat rasa pengalaman nih,,,,trombonist selalu dapat pujian from senior percussion..aku takkan berhenty mencintai band..aku sayang band..aku sayang dak2 band...lagi2 biler malam persembahan dah bercampur ngan dak2 percussion..no more jurang between us..n aku suker biler dapat digelar...ANIS TROMBONIST..  
 HAppy sangat sebab dapat buktikan walaupun bz dengan band aku tetap dapat result final cemerlang..betul cakap sir elfi memuler dulu..."jgan salahkan band kalau study awak tak bagus.."...

BAND....fRom the bottom of my heart....i loves RED PHANTOM CORPS damn much!!

No comments:

Post a Comment