my imam my everything

my imam my everything
lead me to jannah love

Sunday, December 16, 2018

Vietnameseroll.brunei -anis signature

haa tengok tajuk pun tau kan. a year after masuk jkb aku kembali kembang dengan jaya nya. JULY 2018 , aku nekad nak aktifkan diri dengan zumba balik. Plus dekat sikit ngan rumah. dari 109kg suppp naik 125kg masa balik raya tahun ni. Pastuh dah in love dengan zumba aku masuk boddy fitness challenge the lowest dapat turunkan 116.9kg... okaylah dalam 8.1 kg lost.. pastu aku sibuk belayar kenduri mizah kahwen di putrajaya. so aku rest lah zumba sampai end of year. Next year aku start balik lah zumba. Kadang to boring jugak... rutin sama je kan. Well aku ada macm macam nak cerita. So many things happen this full one year aku tak update blog ni. Ups and down. suka dan duka. banyak sgt.

Macam mana badan aku gemuk kecik gemok balik kecik sikit pastu gemok balik macam tuh jugak dengan perasaan aku.

october 2017

anis dengan vietnameserolls nye.Aku start buat kueh berniaga kecil kecilan. Plus dah pegi ilmu marketing online sayang juga tak gunakan kan? Mula nya aku terliur sangat tgk kwan aku buat rolls nak beli jauh kat malaysia nun. Last last aku try wat sendiri cari barang sendiri. Abg try buat sos dia. n its was a success for me. Makin lama makin ramai followers dan pembeli kueh si mak cik anis ni. Tak kurang dapat pujian. But i had to admit its not easy. Masa tu pun selain amah ada abang yang bantu. Kadang dari awal subuh aku dah start prepare kul 5 6 petg baru lah siap habis orng pick up kat rumah lambak. ive got so many ideas dari one box 4 pcs $5.00 sampai lah one party set 54 pcs $35.00. Kadang tu sales pernah sehari $150- $300. tak menang tangan. kesian abang sampai kadang tak larat nak masak. tak sempat pun nak layan abg, sebab bila malm aku dah lepenatan n esok nya aku kena bngun awal untuk repeat the same rutin.

Masa ni tidur aku dah tak menentu,Diet abg pun. so acap kali abang sakit masuk emergency aku terpaksa batalkan order. And pernah satu hari tu abg tahan sakit smpai customer pick up rolls dia baru kami bergegas ke emergency. aku sedikit down sebab kadang tu bahan banyak dah beli tp abg taksehat. aku nak jaga dia kt hospital, tpi tempahan sampai $200 dah fully book. So bia je lah sayur2 tu rosakbuang je. Plus nak jaga hati dan mata orng yang memerhati . Aku yang makan hati. So perniagaan aku on off. Lama aku stop, aku rindu aku buka kejap dan abang bertahan wad lagi.. Sampai lah.. aku pindah rumah . Dari Lambak kami pindah ke Berakas Kem. Duduk dalam kem tentera rumah semi D. Alhamdulillah allah mudahkan.

ape jadi kat bisnes rolls aku? Aku technically stop. Abg kata rehat je lah. sebb bila penat buat rolls aku kurang ada masa ngan abang. pastu bile penat asyik nk melenting, gado je lah kejenya. Ingat kahwen ni hari2 indah je ke. haha Tipu tu semua lakonan. so bila dah tak buat rolls, hidup makin tenang. so abang izinkan aku berzumba. Plus sehat sikit badan nih. currently followers aku dekat vietnameserolls ig dah 2756 followers. Hari tu aku bawa rolls pergi dinner tempat zumba masih menyengat hokeh. Nah aku belanje korang gambar rolls ea.

ni lepas 88 hari aku zumba. end of bfc recently

ni masa aku mula2 buat bisness jual sepeket2 jer

ni waktu malam raya dekat penang bg mama n famliy semua rasa. aida makan non stop 

hari2 zumba mesti ambil gambar dengan my bruneians cuzen. Ain. 
Gmbar party set ada kat ig jelah. yang ni time aku buat makan kat dinner bfc

i menang kat hati abang je.



alhamdulilah. Insyallahh lepas nih aku nk cerita pasal rumah pulak lah., haha , K assalamualaikum semuaa bubyeeee






No comments:

Post a Comment