my imam my everything

my imam my everything
lead me to jannah love

Friday, January 28, 2011

naseb baik ko tue pak cik!

siot jer budak ni kan??
balik jer dAri g lepak makan kat kfc ngan faizal..kak myra n miza..aku siap2 ngan classmate aku seramai2nyer(agak3 penuh r van kunyit tuh)DEngan masing2 bawak beg cam balik haji menuju ke sirotulmustakim..eh tak.ke stesen bus dungun lah 27 hb malam tu.tunggu..punyer tunggu..punyer tunggu bus aku mungkir janji.lambat 10 minit.mungkin driver dier sakit perut kut malam tuh..mungkin dia singgah toilet awam tepi stesen tuh baru dier bawak bus die.(sila rujuk gambar tersedia)
MUTIARA bus.2 tingkat.selok aku.tengok bus tuh tinggi cam tggi belok Sarjana.lawa r.tapi hampeh. indah khabar dari surat khabar..sakit kepala aku malam tuh taw tak.punyer lah berayun bus tuh.macam naik buaiyan,tapi feeling dier ukan rasa cam sedap kena dodoi ,,loya anak tekak aku ni adalah..nasib baik kwan aku tuh wat kenduri cikit dalam bus.amik ko.orang lain stok kuaci,gula2 bagai..aku ni roti mak salai kut.,bukan aku beli pun ..tp biasa lah..SHARING IS CARING..HAhahahahahah...thanks kawan.lain kali kiter naik tiket bus sama agy ek?>??hehe
dalam kul 5.30 pg ,sampai lah kitorang kat perhentian jalan reko kajang.
Abg nasuha yang amik kitorang.aku tumpang umah dier sementara nak tggu bus aku ke penang kul 10.30pg.sarapan 8.30pg .nasi kerabu sedap gak.rasa sedap die macam aku rasa aku kat dungun lagi bukan kat kajang.sempat lah tido jap ,nasuha teman aku naik bus g jalan reko sebab abg dier tak dapat hantar koz masuk keje kul 8.
thanks suha!
****
bermula lah perjalanan aku yang menyakitkan haty pastuh.
dari 10.30 sampai kul 12 tgh hary.bas aku masih tak kuar KL lg.sebuk duk cari penunpang kat jalan duta..tunggu lama giler macam ko tunggu van kunyit nak gerak g bandar tapi semua student ader kelas.tak naik berjanggut ko tunggu.aku mula terasa  bahang d situ walau pun pada hakikatnyer air cond bus tuh dah cukup sejuk wat bibir aku beku kos hala kat muker aku derect.
dalam perjalanan aku tertidor.sambil tangan aku sumbat earfon dengar MP3.Tgan aku bertasbih kat keypad hp..sebelah tgn lagi sempat pulak aku hupdate wall FB aku meluahkan rasa terkilan atas kejadian tersebut.yer fuad..ko komen kan...tak cayer semua leyh tanyer fuad.
kul 3.20.bus berhenty kat stesen minyak ipoh.kebetulan urinary bladder aku dah full.aku pun turun r g toilet jap buang maner perlu.lemak aku simpan.kos perjalanan aku masih jauh.banyak nak guna tenaga ni,.duit ,masa tuh balam poket aku ada 9 hengget jer.aku amik roty sosej,roty sardin ngan kuaci.semua2total 6hengget.berbekal kan 3 hengget yang ader aku yakin aku still tak miskin lagi.dan pada ketika tuh tak der sikit pun nawaitu aku nak kuar kan secebis duit pt bg menampung perjalanan aku  ni.
tetiber mama mesj."nis balik sendiri lah yer naik bus sampai umah.mama penat lah"
aku mengeluh plus sediy bercampur sebak (nak nangis da)
dengan nada sayu aku reply mesj ,mama.
"ma nis ada 3 henggt jer.tak cukup nak balik naik rapid.wit pun nis tak cucuk td,,mama tido lah dulu.bus ni lambat lagi."
akhirnya mama setuju amik aku.
ikot haty nak jer aku tido kat lantai bus tu.sakit badan tawu tak!

aku tido.aku bangun.aku tido.aku bangun.still tak sampai lagi.roty yang aku beli,dah lama aku telan .aku tido balik.baper kali mimpi pun aku tak tawu r.lembap giler bus tuh.setahu aku dan based on my experience kalau naik tRANSNASIONAL 4 jam jer dah sampai penang lau tak berhenty makan,ni dah lah tak berhenty makan.8 jam pun tak sampai2 agy.serupa jer lah kalau aku dari dungun terus ke penang,sama lama,same2!badan dH LETIH GILER.
sampai butterworth bus wat hal.muler lah nak pancit bagai.aku tukar bus.tepat 8malam.aku sampai stesen bus sg.nibong.
aku tenung mama dengan wajah cam pelarian kebulur tak dapat makan nasi 3hary.aku ulang eh,3 hary.ok r tuh.lapa.aku tawu cam ner raser dier.mama bawak aku g makan nasi goreng daging merah.
mama makan tomyam.tp biase r.mama mane makan habes.so tom yam tu aku nyer gak.
k fine tak yah gelak.normal lah kan emak mana tak sayang kan anak.wat muker keliru pehal. dah..dah diam.
sebelum balik umah mama bwak tesco.pehh rindu giler kat tesco..rindu nak tgk mamat2 cashier tesco yang belajar tinggi2 kat usm tapi keje tesco koz tak sempat grad sebab gatal  nak kawin ngan ank mami.,.rindu nak bau mat2 nepal yang susun sayur kat tesco tuh,mat2 filipin yang kejer cuci ayam,pendek kater tesco..tesco,,tesco.
sunyi giler hidup aku tanpa tesco kat dungun. tp aku syukur .lau tak der dungun kat mana lagi aku nak dekan first sem kan??haha belagak di situ.yer abg epul tak payah kondem .
overall mood aku.sakit aty giler naik bus tuh.dah la lama.separuh maty aku pujuk perut aku yang lapar masa tuh bawak bersabar bebanyk.nasib aku tak goreng berlada jer driver bus tuh.seb baik ko tue pak cik!

p/s:haa macM tu lah citernyer yer fuad.masa ko kol aku nak tanyer kan no tepon budak kecik main klerinet tu(kan bag epul)masa tuh aku dalam bus lah tu!haha
4 kak myra,:tahniah anda follower pertama yang bacer entry nih k.wat yang lain cuber lagi next sem!Bhahaha!

5 comments:

  1. ur welcome.... so satu hari yang sangat memenatkan bagi ko an but still able to make an entry (hmmm i think i should put a credit to u)... xper niss... moral story nak suruh ko naik bus dungun - penang la tuh... dye x mau org balik kl x cukup satu tiket sebb ko beli... hahahah guraw jer... jgn marah ea... miss u niss..

    ReplyDelete
  2. weh...sape bdk kecik...aoiiii...lau slah orang mampus den...xyah nk cari2 ah...

    ReplyDelete
  3. anisss....siyes giler sian ko weh..
    sabar ye..law aku dah lame hangen kot..hukhuk..
    sian ko,bas tu jahat gile...xpenah ag aku nek bas lame catu g penang..len kali tayah amek mutiara,amik trans ker...aku mintak no fini tu kan sebab sesat kt kl,n trjumpedie kat ktm putra..huhu...ko tgk la blog ak..
    =)

    p/s:
    huhuk..dah agak dah si pemain klarinet itu...

    ReplyDelete
  4. eleyh abg epul ni.anis ngan fuad panggil fini tuh budak kecit r sebab dier kecik..abg epul punyer budak kecik kan orang lain....

    ReplyDelete